Για μια πραγματικη Δημοκρατια

Αρχική » ΚΑΘΕ ΧΩΡΙΟ ΚΑΙ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ! » Γιατι φτασαμε ως εδω?

Γιατι φτασαμε ως εδω?

Μια μικρή ιστορική αναδρομή, πιστεύω πως θα δείξει ξεκάθαρα
τα αίτια που η σημερινή αντιπροσωπευτική δημοκρατία μας , δίνει συχνά την εντύπωση ότι εχει πάψει να είναι προ πολλού , ικανή να εφαρμόσει πολιτικές που να ανταποκρίνονται στα πραγματικά , καθημερινά προβλήματα των πολιτών.
Το 1974 η Χούντα φοβήθηκε να οπλίσει τον λαό μας στην επιστράτευση και η εισβολή των Τούρκων στην Κύπρο υπήρξε η κύρια αίτια της παράδοσης της εξουσίας στην κοινοβουλευτική δημοκρατία. Το πολιτικό σκηνικό αλλάζει , ο Καραμανλής εξασφαλίζει 2 εκλογικές θητείες με 3 βασικά σημεία που όπως θα φανεί στην συνεχεία της ανάλυσης έβαλαν τον θεμέλιο λίθο για την σημερινή κατασταση
1. Το στιγμιαιο
«Την άφεση αμαρτιών» σε όλους αυτούς που συνεργάστηκαν και πλούτισαν επι Χούντας!

2. Την αναγνώριση του ΚΚΕ

Για πρώτη φορά μετά τον εμφύλιο , η κομουνιστική αριστερά βρίσκει διέξοδο στην Βουλή

3 .Το δόγμα «Καραμανλής η τανκς» που εκβίαζε πολιτικά τους Ελληνες , με την απειλή της παλινδρόμησης στην κατάργηση της δημοκρατίας.

Το αντίπαλο δέος στην συντηρητική παράταξη της ΝΔ , γρήγορα σχετικά περιήλθε στα χέρια του Αντρέα Παπανδρέου
που αντί να διεκδικήσει την ηγεσία της Ε.Κ από τον Γ.Μαύρο ,
έφτιαξε ένα νέο σοσιαλιστικό κίνημα από το ΠΑΚ το οποίο από το 1974 είδε να διπλασιάζονται σε κάθε εκλογική αναμέτρηση
οι ψήφοι του μέχρι το 1981 όπου ανέλαβε τις τύχες της Χώρας για πρώτη φορά ταυτόχρονα με τον Φρανσουά Μιτεράν στην Προεδρία της Γαλλίας.
Εδώ αρχίζει η σημαντικότερη περίοδος της πρόσφατης ιστορίας μας , καθώς ο Ανδρέας, αλλάζοντάς την αρχική στάση του [λόγω της οποίας μάλιστα νίκησε τον Γ.Μαυρο το 1978 ]
κατά της ΕΟΚ , βάζει στην ουσία από το 1981 το λαό μας σε μια νέα περιπέτεια που λέγεται Ευρωπαϊκή Ένωση και συγκλίνει με τον Καραμανλή που υπήρξε από την αρχή θιασώτης και πρωτεργάτης …
Η Ελλάδα φαίνεται να βρίσκει «τον μπιγκ μπραδερ της»
Άφθονο χρήμα για τον εκσυγχρονισμό του κράτους και αντίστοιχα άνοιγμα των συνόρων μας χωρίς όμως καμμια ουσιαστική προετοιμασία του λαού μας , για την νέα πραγματικότητα μέσα από την δωρεάν παιδεία, η οποία ομοίως με το θρήσκευμα , παραμένουν σφιχταγκαλιασμένες με το κράτος το οποίο σιγά-σιγά δίνει έδαφος στην ιδιωτική επιχειρηματικότητα με αποτέλεσμα την εμφάνιση του φαινόμενου Κοσκωτά.
Αξίζει να σταθούμε νοερά στα αίτια που οδήγησαν τον Αντρέα
σε αυτό το ολέθριο λάθος.
1. Η υγεία του τον έφερε για πρώτη φορά αντιμέτωπο με τον θάνατο και μοιραία ένα μέρος των καθηκόντων του περάσαν
σε συνεργάτες …
2.Ο φιλοαμερικανισμος του αλλά κυρίως η πολύτιμη βοήθεια που πάντα περίμενε από την ομογένεια, λειτουργούσε ίσως στο μυαλό του σαν αντισταθμιστικό μέτρο, στην πλήρη παράδοση της τύχης μας στην Ε.Ε την οποία από την αρχή αρνιόταν να δει σαν πανάκεια που θα ελυνε τα προβλήματα της Χώρας , αλλά σαν δυνατότητα ευκαιριακής αποκομιδής των απαραίτητων κεφαλαίων για τον εκσυγχρονισμό της Χώρας, καθώς και την εγγύηση των συνόρων….
3. Η κατανόηση ότι μπαίνουμε σε μια συνεταιριστική ένωση χωρίς ίδια κεφάλαια που θέτει σε ρίσκο την εθνική ανεξαρτησία μας αν μείνει χωρίς παράλληλη σχέση με τις ΗΠΑ και τα εκεί συμφέροντα…
Το ολέθριο λάθος αυτό, ήταν κατά την γνώμη μου και το τέλος της σοσιαλιστικής πορειας του τόπου μας , με την έννοια ότι έκτοτε μέχρι σήμερα, τα αξιώματα της εθνικής ανεξαρτησίας
της λαϊκής κυριαρχίας και της κοινωνικής απελευθέρωσης, έχουν δώσει την θέση τους σε νεοφιλελεύθερες ιδεολογικές αναζητήσεις , αφού ο θάνατος του Ανδρέα, αποκάλυψε το κενό που άφησε ιδεολογικά η προσωπικότητά του .
Δεν ήταν σοσιαλιστής ο Ανδρέας Παπανδρέου , γιατί οι Ελληνες δεν είναι σοσιαλιστές , αλλά άνοιξε μια πορεία στην οποία μπορούμε να ξαναβρεθούμε , αν τα λάθη του παρελθόντος μας γίνουν επιτέλους μαθήματα.
Αν τη δεκαετία του 80 σοσιαλιστής σήμαινε εθνική ανεξαρτησία, σήμερα σημαίνει, σοσιαλιστική Ευρώπη και παγκοσμιοποίηση με κέντρο τον Άνθρωπο.
Αντίστοιχα, η λαϊκή κυριαρχία σημαίνει συμμετοχική δημοκρατία , οχι στα λόγια μόνο, αλλά στην καθημερινή ζωή των πολιτών και στον τρόπο λειτουργίας της πολιτείας.
Το εργαλείο είναι το διαδίκτυο και η μάχη θα δοθεί εδώ ,
με στόχο την υλοποίησή της , μέσω του διάλογου ,
χωρίς κομματικές ταυτότητες και παρωπίδες.
Τέλος η κοινωνική απελευθέρωση, είναι ορατός στόχος
για να εκλείψουν τα φαινόμενα ρατσισμού και ξενοφοβίας , φονταμενταλισμού και αμοραλισμού , για να γυρίσει στην Ανθρωπότητα η αλληλεγγύη για τον άλλο που διαφέρει
από μας αλλά εχει το δικαίωμα να απολαμβάνει ότι και μεις , στην κοινωνια , την οικογένεια και την Πολιτεία στο σύνολό της χωρίς καμμια εξαίρεση.


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: