Για μια πραγματικη Δημοκρατια

Αρχική » ΚΑΘΕ ΧΩΡΙΟ ΚΑΙ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ! » Το χταποδι στην Μινωικη τοιχογραφια και αγγειοπλαστικη

Το χταποδι στην Μινωικη τοιχογραφια και αγγειοπλαστικη

Το χταποδι στην Μινωικη τοιχογραφια και αγγειοπλαστικη
octapus in Minoan crete amphore Μουσειο Ηρακλειου
Μια αποκαλυπτικη σαν ολες εξαλλου εκπομπη της σειρας «θαλλασα » αποκαλυψε χθες μεσω του αναλογου ρεπορταζ , ενα ακομα στοιχειο -τεκμηριο , που δεν αφηνει την παραμικρη πλεον , αμφιβολια , οτι ο πολιτισμος που απεικονιεται στις τοιχογραφιες της Θηρας , ειναι μια μητριαρχικη κοινωνια ,οπου το κεντρικο θρησκευτικο αξιωμα ειναι η μητροτητα σαν θεικο προνομιο των γυναικων !
Αυτος ο «εξωγηινος » οργανισμος με 2 καρδιες και 9 παρακαλω , εγκεφαλους ,
με παρουσια στην γη πιο παλια απο τον ανθρωπο , εγινε αντικειμενο ερευνας καταρχην στην Ισπανια και στην συνεχεια στο μοναδικου ειδος των γιγαντιων χταποδιων της αβυσου των ωκεανων ,που εντοπιστηκαν στον Καναδα , το ειδος που η φαντασια του Ιουλιου Βερν γεμισε τροπο τους αναγνωστες και τους θεατες της αναλογης ταινιας , με την βυθιση των πλοιων απο την δυναμη του ….
Το αγγειο που οπως τα περισσοτερα που φυλασονται στο μουσειο και βρεθηκαν στα μινωικα «παλατια» της Κρητης [ ετσι τουλαχιστον οπως τα ηθελε ο σπονσοριζομενος απο τον βασιλια της Αγγλιας Γεωργιο τον Β , Αρθουρ Εβανς ],
ερμηνευτηκε αρχικα ως ενα συμβολο της εμπορικης επικυριαρχιας στο Αιγαιο των Μινωιτων , μια που το χταποδι με τα πλοκαμια του στην ανθρωπινη φαντασια ταυτιζεται με την εξαπλωση και την οικονομικη δραστηριοτητα .
Απο χθες ομως , ολοι οσοι ειχαν την τυχη να δουν αυτη την καταπληκτικη εκπομπη , που ειχε σαν στοχο να δειξει τις νοητικες ικανοτητες του «Μαθουσαλα των αβυσων «, μετρωντας και αναλυοντας την ενσυνειδητη προσαρμογη που κανει στα χρωματικα και μορφολογικα του χαρακτηριστικα , για να μπορει οικειοθελως και αυτοβουλως να προσαρμοζεται στο εκαστοτε περιβαλλον και να αποφευγει τους ισχυροτερους απειλητικους του συγκατοικους στο βυθο , η να ανοιγει με τα πλοκαμια του κλειστα δοχεια με περιστρεφοενο καπακι , για να κατασπαρασει τα θυματα του οπως τα καβουρια , ενιοτε παιρνωντας ακομα και μεσα απο στενα στομια , θα πρεπει να αμφιβαλουν για δυο σημαντικα στοιχεια εκ των οποιων το δευτερο ειναι ελαχιστα σημερα αποδεκτο απο τον επιστημονικο κοσμο .
1.Το οτι υπαρχουν στην φυση οντα , πιο εξυπνα απο τον ανθρωπο ,
αν θεωρησουμε ως ορισμο της νοημοσυνης την προσαρμοστικη ικανοτητα
που ειναι αλλωστε και ο πιο επιστημονικα αποδεκτος !
2.Οτι η επιλογη του χταποδιου να κρυβεται κατω απο τα βραχια ,για να γενναει ,τα μικρα του , μεχρι να αφησει την τελευταια του πνοη , εξουθενωμενο απο την φυσικη προσπαθεια να φερει στον κοσμο την συνεχεια της ζωης , θυσιαζοντας συνειδητα την δικη του , ειναι η προβαλομενη αξια μεσα απο την επιλογη των Μινωιτων , στην εικονογραφηση του χταποδιου στα αγγεια τους .
Η επιλογη αυτη δεν ειναι τυχαια αλλα απολυτα ταυτοσημη με ενα αλλο ειδος που απεικονιζεται στην τοιχογραφια του «Ψαρα» στο ακρωτηρι της Θηρας στην Σαντορινη και οπου το ειδος «COPROUS CORYPHANEA «, ο λεγοεμνος στην γλωσσα των ψαραδων «ΚΥΝΗΓΟΣ » χαρακτηριζεται επισης απο την αυτοθυσια , καθως καθε φορα που ψαρευουν το αρσενικο η το θηλυκο , το αμεσως επομενο ψαρι που πιανεται στην αποχη τους ειναι παντα το ταιρι του , μια συνηθεια γνωστη και απο τον σολωμο , που αφηνει τα αυγα του παντα στην πηγη απο οπου ξεκινησε την ζωη του , για να ξεψυχησει φερνοντας στον κοσμο τα αυγα του …
Ειναι προφανες οτι οπως τα δελφινια , τα μονα πιθανα γνωστα θηλαστικα στην προιστορικη εποχη στα νερα του Αιγαιου , η συμβολικη επιλογη τους απο αγνωστο μεχρι και τις μερες μας ακομα αριθμο ειδων που ζουν στα 4/5 της επιφανειας του πλανητη , σηματοδοτει ενα αξιακο συστημα που η αυτοθυσια ειναι η υπερτατη προσφορα στην αναπαραγωγη της φυσης και οι φριχτοι πονοι της γεννας , αλλα και η χαρα της νεας ζωης , διαμορφωναν την ισοροπια των ρολων στην κοινοτητα στην οποια προφανως οι γυναικες εχουν ξεχωριστη θεση , ακριβως λογω της δυνατοτητας της γεννησης , η οποια δεν ειχε ακομα συνδεθει με την σεξουαλικη επαφη .

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: