Για μια πραγματικη Δημοκρατια

Αρχική » Συμμετοχικη δημοκρατια » Το “μαθημα ” και η αξιολογηση του

Το “μαθημα ” και η αξιολογηση του

Kατηγορίες

greek dating Santorini Thera Ανθρωπινες σχεσεις Ανθρώπινες σχέσεις ΓΑΠ Γνωριμίες Γνωριμιες ΔΝΤ Ε.Ε Ελγίνεια Μάρμαρα Ελληνοτουρκικα Εργασια ΗΠΑ Θηρα ΙΝΚΑ ΚΚΕ Κινα ΛΑΟΣ ΝΔ Οικολογια Οικονομία ΣΥΡΙΖΑ Σαντορινη Σταθερό προβάδισμα ΠΑΣΟΚ στην πρόθεση ψήφου Τουρισμος Τουρκια Υγεια έρωτας αθλητισμος ανασκοπηση δημοσκοπησεων ανθρώπινες σχεσεις απασχοληση αποχη γνωριμίες στο διαδίκτυο γνωριμιες στο διαδικτυο γυναικεία σεξουαλικότητα δημοκρατια δημοσιευματα για αναλυση απο το διαδικτυο δημοσιευματα για αναλυση στο διαδικτυο δημοτικες εκλογες εκκλησια εκλογες επικαιροτητα επικαιρότητα ερωτας ερωτικές σχέσεις κοινωνια κομματα κρατος-εκκλησια κριση λαικη κυριαρχια λαϊκή κυριαρχία οικονομια παιδεια παναθηναικος παπανδρεου πασοκ ποδοσφαιρο πολιτικές εξελίξεις πολιτικες εξελιξεις πολιτικη πολιτικη επικαιροτητα πολιτικη κριση πολιτισμος πραγματική δημοκρατία πραγματικη δημοκρατια προσληψη προσφατη δημοσκοπηση σεξ σεξουαλικοτητα σεξουαλικότητα σχέσεις σχεσεις τρομοκρατια

Δημοφιλή κλικ

  • Κανένα
Δεκέμβριος 2009
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Νοέ.   Ιαν. »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Το δυσκολότερο πρόβλημα αξιολόγησης μιας εκπαιδευτικής διαδικασίας, αφορά  το βαθμό κατανόησης της παρεχόμενης μάθησης   , οχι μόνο απο τους μαθητές, αλλά απο τους ίδιους τους δάσκαλους και εκπαιδευτικούς !   

Ενα κείμενο , περιέχει πολλά νοήματα και καθε λέξη επιδέχεται διαφορετικές ερμηνείες…

Δεν ειναι τυχαίο ότι η ευκολότερη λυση για όλους μεχρι σήμερα φαίνεται να ειναι η αξιολόγηση, με βάση την ικανότητα αποστήθισης !

Είναι φαινομενικα ένας δίκαιος τρόπος αξιολόγησης, αλλά δεν μετράει τίποτα διαφορετικό σε ένα άνθρωπο, απο ότι σε ενα παπαγάλο στην καλύτερη περίπτωση  !

Γιατί στην χειρότερη , τον μαθαίνει απλά να  αναπαράγει μηχανικά γνώσεις που πιθανότατα δεν εχει κατανοησει , σπαταλώντας περισσότερη ίσως ενέργεια, χωρίς καμμια ουσιαστική αξία !  Γιατί το ζητούμενο σε καθε μορφής παιδαγωγική επικοινωνία, ειναι να γίνει ένα νέο ερέθισμα που θα βάζει μπροστα τις ανώτερες λειτουργικές δυνατότητες του εγκεφάλου μας  , στις οποίες στηρίχθηκε η εξέλιξη της γνώσης και οχι απλά  η απομνημόνευση της !

Παράλληλα , η καθε μορφής αξιολόγηση , δεν θα ειχε την στείρα προοπτική του αποκλεισμού, αυτών που ειναι εκ φύσεως διαφορετικοί απο το συγγραφέα της μαθησιακής ύλης, που θα ήθελε αν ειχε την δυνατότητα , να εμπλουτίσει στην γνώση που παρέχει την διαλεκτική και τον αντίλογο , για να γίνει δυναμική και διαχρονική και οχι στιγμιαία και αναστρέψιμη ,απο την εξέλιξη του χρόνου …

Το ίντερνετ σήμερα , η μεγαλύτερη «βιβλιοθήκη» του πλανήτη, παρέχει αυτο το δικαίωμα στον δημιουργό, με την δυνατότητα του αντίλογου και αυτο μου δίνει την ιδέα να κάνω την εξής πρόταση, σχετικά με όλα τα σχολικά βιβλια  όσον αφορά   τον τρόπο αξιολόγησης της γνώσης που παρέχουν στους μαθητές , ευθύνη η οποία κανονικά ανήκει μόνο στον δημιουργό τους !

1.Ο συγγραφέας καθε σχολικού βιβλίου, απο το νηπιαγωγείο μεχρι το πανεπιστήμιο ,  πρέπει να παραδίδει υπό μορφή «τεστ πολλαπλών απαντήσεων »  2 λίστες ερωτήσεων , τις οποίες θα κρίνει ο ίδιος ότι αξιολογούν αντικειμενικά 2 διαφορετικές λειτουργίες

α. την κατανόηση των νοημάτων και των απόψεων του συγγραφέα του μαθήματος

β. την ικανότητα μετάδοσης των παρεχόμενων γνώσεων  και νοημάτων, με την χρήση διαφορετικού κείμενου ,          το οποίο θα πρέπει να επιλέγει ο εξεταζόμενος δάσκαλος           η καθηγητής !

Με τον τρόπο αυτο και αρχίζοντας απο την β διαδικασία ,  θα πρεπει να προκυπτει σαφως οτι  πάνω απο τα 2/3 των υποψηφίων δασκάλων και καθηγητών, έχουν επιλέξει την σωστή πρόταση στο τεστ ικανότητας , προκείμενου να γίνεται αποδεχτό σαν σχολική ύλη!

Με την σειρά τους ,      οι καθηγητές οι οποίοι έχουν επιτύχει στο τεστ , θα μπορουν να διδάσκουν το μάθημα στους μαθητές ,  εφοσον τα 2/3 των μαθητων εχουν επιτυχει στο   α τεστ κατανόησης!

Με τον τρόπο αυτο και με τυχαίο δείγμα μαθητών και καθηγητών μέσω διαδικτύου , θα επιλέγεται η σχολική ύλη

η οποία θα διδάσκεται μόνο απο αυτούς οι οποίοι την έχουν κατανοησει καλά και μπορουν συνεπώς να απαντήσουν σωστά στην τάξη σε ενδεχόμενες ερωτησεις των μαθητών …

Αν το συστημα αυτο εφαρμοζόταν σε καθε μορφής αξιολόγηση μάθησης , αλλά και σε καθε επικείμενη διδακτική ύλη , η αντικειμενικότητα της αξιολόγησης , θα άλλαζε το νόημα της παιδείας αλλά κυρίως της αριστείας, προσδίδοντας της    δημιουργικά χαρακτηριστικά και οχι απλά αναπαραγωγικά όπως εχει σήμερα .

Ο γραπτός λόγος ,  ειναι ένα όχημα που μεταφέρει μέσω της επικοινωνιας απο γεννια σε γεννια την ικανότητα προσαρμογής σε παρελθούσες και οχι μελλοντικές ανάγκες .

Η γνώση του αύριο απαιτεί διανόηση , δημιουργικότητα και φαντασία, που δεν μπαίνουν σε κανένα καλούπι ,  ούτε ταξινομούνται για να αξιολογηθούν αντικειμενικά .

Η καθε μάθηση αποκτά αξία ,  μόνο με την σχετικότητα ανάμεσα σε μια ιδέα και στην υλοποίηση της …

Ο καθε ένας πρέπει να μπορεί να αναζητάει λύσεις , που θα απαντούν σε άγνωστα προβλήματα και αυτο αφαιρεί καθε θετική σημασία, οποιασδήποτε έννοιας της «αριστείας » εκτός απο το ηθικό πλαίσιο αξιών ,στο οποίο πρέπει να κινείται μια δημοκρατία .

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: