Για μια πραγματικη Δημοκρατια

Αρχική » Ανθρωπινες σχεσεις » Συνδεση παιδειας-επαγγελματος

Συνδεση παιδειας-επαγγελματος

Kατηγορίες

greek dating Santorini Thera Ανθρωπινες σχεσεις Ανθρώπινες σχέσεις ΓΑΠ Γνωριμίες Γνωριμιες ΔΝΤ Ε.Ε Ελγίνεια Μάρμαρα Ελληνοτουρκικα Εργασια ΗΠΑ Θηρα ΙΝΚΑ ΚΚΕ Κινα ΛΑΟΣ ΝΔ Οικολογια Οικονομία ΣΥΡΙΖΑ Σαντορινη Σταθερό προβάδισμα ΠΑΣΟΚ στην πρόθεση ψήφου Τουρισμος Τουρκια Υγεια έρωτας αθλητισμος ανασκοπηση δημοσκοπησεων ανθρώπινες σχεσεις απασχοληση αποχη γνωριμίες στο διαδίκτυο γνωριμιες στο διαδικτυο γυναικεία σεξουαλικότητα δημοκρατια δημοσιευματα για αναλυση απο το διαδικτυο δημοσιευματα για αναλυση στο διαδικτυο δημοτικες εκλογες εκκλησια εκλογες επικαιροτητα επικαιρότητα ερωτας ερωτικές σχέσεις κοινωνια κομματα κρατος-εκκλησια κριση λαικη κυριαρχια λαϊκή κυριαρχία οικονομια παιδεια παναθηναικος παπανδρεου πασοκ ποδοσφαιρο πολιτικές εξελίξεις πολιτικες εξελιξεις πολιτικη πολιτικη επικαιροτητα πολιτικη κριση πολιτισμος πραγματική δημοκρατία πραγματικη δημοκρατια προσληψη προσφατη δημοσκοπηση σεξ σεξουαλικοτητα σεξουαλικότητα σχέσεις σχεσεις τρομοκρατια

Δημοφιλή κλικ

Ιουλίου 2010
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Ιον.   Αυγ. »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Aπαραίτητος όσο ποτέ ο επαγγελματικός επαναπροσανατολισμός
Καταλυτικός ο ρόλος του προς όφελος των επιχειρήσεων αλλά και των εργαζομένων

Tης Χριστινας Δαμουλιανου / xd@kathimerini. gr

«Αυτός που σήμερα θα επενδύσει στο ανθρώπινο δυναμικό μπορεί να προσελκύσει πολύ καλούς ανθρώπους. Αλλάζουν πολλά πράγματα. Αρα και η μορφή της εργασίας. Ενώ η διά βίου εργασία τείνει να εξαλειφθεί. Μιλάμε για σύνθετους ρόλους. Και είναι αυτονόητο πως η έμφαση δίδεται στις πωλήσεις. Αρα τα στελέχη, σε όποια θέση και αν εργάζονται, πρέπει να έχουν “sales culture”. Και αυτό είναι κάτι που πρέπει να συνειδητοποιηθεί από όλους. Συμβαίνει επίσης και το εξής παράδοξο: παρά την πληθώρα προσφοράς εργασίας, οι εταιρείες δεν βρίσκουν τα στελέχη που θέλουν».

Είναι ένα μικρό απόσπασμα από την εισήγηση του κ. Νικήτα Κωνσταντέλλου, διευθύνοντος συμβούλου του Ομίλου ICAP κατά την πρόσφατη συζήτηση στρογγυλής τραπέζης που διοργάνωσε το Ινστιτούτο Επαγγελματικού Προσανατολισμού & Σταδιοδρομίας (www.iepas.gr), σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Διοίκησης Επιχειρήσεων (www.eede.gr), προκειμένου έμπειροι και επώνυμοι επικεφαλής αρμοδίων φορέων να ανταλλάξουν εμπειρίες και να καταθέσουν τις απόψεις τους για τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις θα έπρεπε να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα στελέχωσής τους.

Προβλήματα που αναδύονται αφενός λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης -και της κρίσης στην ελληνική οικονομία ειδικότερα- αφετέρου λόγω των ποιοτικών αλλαγών, οι οποίες «ανεβάζουν» τις απαιτήσεις των θέσεων εργασίας, αλλά και λόγω των οργανωτικών αναδιαρθρώσεων που συνεπάγονται.

Στην εξαιρετικά ενδιαφέρουσα -αλλά και ιδιαιτέρως χρήσιμη- αυτή συζήτηση συμμετείχαν στελέχη συμβούλων επιχειρήσεων, διευθύνσεων ανθρώπινου δυναμικού και αλλά ανώτερα και ανώτατα στελέχη επιχειρήσεων και οργανισμών.

O σκοπός της εργασίας

Τη συνάντηση αυτή -που αποτελεί και προσυνεδριακή εκδήλωση για το 2ο Συνέδριο για τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό τον προσεχή χειμώνα- χαιρέτισαν ο πρόεδρος του ΙΕΠΑΣ κ. Φαίδων Στράτος, ο πρόεδρος της ΕΕΔΕ κ. Κωνσταντίνος Λαμπρινόπουλος, και εισηγητικές παρουσιάσεις έκαναν ο κ. Κρις Αμιράλης, διευθύνων σύμβουλος της HAY GROUP, ο κ. Νικήτας Κωνσταντέλλος διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ICAP, η κ. Μαίρη Γεωργιάδου, πρόεδρος της Δ.Ε. του Ινστιτούτου Μάνατζμεντ Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΜΑΔ) της ΕΕΔΕ.

Σημειώνεται ότι η ΕΕΔΕ έχει υπογράψει Μνημόνιο Συνεργασίας με το ΙΕΠΑΣ και, όπως επεσήμανε ο κ. Λαμπρινόπουλος, «η έννοια του επαγγελματικού προσανατολισμού χρειάζεται πλέον πολλή μελέτη και μεγάλη προσοχή».

Είναι δεδομένο μάλιστα ότι οι διεθνείς τάσεις δεν μιλούν απλώς για περιγραφές θέσεων εργασίας, για δεξιότητες και για χαρακτηριστικά.

Αναφέρονται πλέον στον σκοπό της εργασίας. Aν ο εργαζόμενος δεν είναι συνεπής και δεσμευμένος με τον σκοπό αυτό, τότε θα πάψει να είναι αποτελεσματικός.

Σημαντικά είναι και τα ερωτήματα που υπάρχουν για τον επαγγελματικό προσανατολισμό και τον επαναπροσανατολισμό, στα οποία ο κ. Φαίδων Στράτος, με την εισήγησή του, έδωσε τις απαντήσεις του.

Υπογράμμισε κατ’ αρχήν ότι ο επαγγελματικός προσανατολισμός «δεν απευθύνεται μόνο στους μαθητές». Διαχρονικά αφορά όλη την καριέρα του απασχολούμενου – και όχι μόνο του επαγγελματία.

Δεν εξασφαλίζει θέσεις για ανέργους. «Αυτό είναι προορισμός του ΟΑΕΔ σε συνδυασμό με τα τοπικά παρατηρητήρια απασχόλησης, είτε με τις ιδιωτικές εταιρείες head-hunters». Ο επαγγελματικός προσανατολισμός και επαναπροσανατολισμός στοχεύει στο να βοηθήσει τον κάθε ενδιαφερόμενο, κατ’ αρχήν, να αναγνωρίσει τις όποιες ιδιομορφίες της προσωπικότητάς του, τα ενδιαφέροντα και τις ικανότητές του.

Αφετέρου, του «ξεκαθαρίζει το θολό τοπίο της αγοράς». Δηλαδή ποια η σημασία και ποιες οι πραγματικές απαιτήσεις τού κάθε επαγγέλματος είτε ενασχόλησης. Ετσι, ώστε ο ενδιαφερόμενος να μπορέσει ο ίδιος «να ταιριάξει, κατά το δυνατόν, την απασχόλησή του με την ιδιοσυγκρασία και τις δεξιότητές του, ανεξάρτητα από το αν βρίσκεται στο ξεκίνημα της σταδιοδρομίας του είτε σε μετέπειτα μεταβολές της».

Το «πόσο σχετικά λίγοι άνθρωποι γύρω μας είναι πραγματικά ικανοποιημένοι από το περιεχόμενο της εργασίας τους και πόσο διαφορετική θα ήταν η εικόνα εάν συνέβαινε το αντίστροφο» σε μεγάλο βαθμό το απέδωσε στην πολύ περιορισμένη χρήση εφαρμογής του επαγγελματικού προσανατολισμού στην Ελλάδα.

Συμφέρει

Σύμφωνα με στοιχεία που ανέφερε, στο σύνολο των περίπου 700.000 επιχειρήσεων που λειτουργούν στην Ελλάδα, λιγότερες από 200 -μόλις 0,03% και οι περισσότερες πολυεθνικές- κάνουν χρήση ανάλογων υπηρεσιών. «Είναι καιρός να αναγνωρισθεί δημόσια, κυρίως -αλλά και ιδιωτικά- η ανάγκη και νομοτέλεια της παράλληλης εξέλιξης των ατόμων, της κοινωνίας και της οικονομίας», τόνισε με έμφαση ο κ. Στράτος. Και αναφερόμενος στο «γενικότερο» αλλά και στο «ειδικότερο» ενδιαφέρον που έχει ο επαγγελματικός προσανατολισμός για μιαν επιχείρηση, το μεν πρώτο το ενέταξε στην εταιρική κοινωνική ευθύνη της και ότι «δεν μπορεί παρά να αναγνωρίσει την καταλυτική σημασία του».

Οσο για το δεύτερο -το ειδικότερο ενδιαφέρον- προέτρεψε τους ακροατές και συνομιλητές του να σκεφθούν μια κοινωνία απροσανατόλιστη, με εργαζόμενους χωρίς προσωπικό κίνητρο και με κατάρτιση άσχετη προς τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς. Και να την συγκρίνουν με την αντίθετη εικόνα. Μιας κοινωνίας ατόμων με ζήλο για εργασία και προσανατολισμένη κατάρτιση. «Από ποια αγορά θα μπορέσει η επιχείρηση να αντλήσει πιο εύκολα τα κατάλληλα και τα αποδοτικότερα στελέχη;». Και το σημαντικότερο: «είναι δυσάρεστο και αρνητικό να παραμένουν στο περιθώριο άνθρωποι με εμπειρίες και ικανότητες που να μένουν ανεκμετάλλευτοι και δυστυχείς στο περιθώριο».

O κόσμος της εργασίας

Στον ρόλο των επιχειρήσεων στο πλαίσιο της κοινωνικής ευθύνης τους αναφέρθηκε και η κ. Μαίρη Γεωργιάδου και ανέλυσε το πώς ο επαγγελματικός προσανατολισμός βοηθά τους εργαζόμενους να εκσυγχρονίσουν και να προσαρμόσουν τις γνώσεις και τις ικανότητές τους στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς εργασίας, αλλά και στα διαφορετικά χαρακτηριστικά των επιχειρήσεων.

Ωστόσο, «έως τώρα αισθάνομαι ότι ο επαγγελματικός επαναπροσανατολισμός για έμπειρα στελέχη ήταν και είναι ακόμη προσωπική υπόθεση» είπε. Αναφέρθηκε επίσης εκτενώς σε έρευνα της Pricewaterhouse-Coopers με θέμα «Mana-ging Tomorrow’s People 2020» που κατατάσσει τις επιχειρήσεις σε τρεις διαφορετικούς «κόσμους»: στον «μπλε», στον «πορτοκαλί» και στον «πράσινο».

Στον «μπλε» η εργασία είναι πιεστική και σε γρήγορους και απαιτητικούς ρυθμούς. Αλλά το προσωπικό απολαμβάνει ένα εύρος παροχών που τους παρέχει ένα έντονο λάιφ στάιλ και τους «κλειδώνει» στην επιχείρηση.

Γι’ αυτούς που αποδίδουν, οι ανταμοιβές είναι πολύ υψηλές και ελκυστικές. Σε περίοδο κρίσης, οι επιχειρήσεις αυτές μειώνουν το κόστος μισθοδοσίας -έως και 70%- όπως και τον αριθμό των νεοεισερχόμενων, κάτι που έχει σοβαρό αντίκτυπο στο talent pipe της διαδοχής.

Μειώνεται επίσης ο προϋπολογισμός για την ανάπτυξη και εκπαίδευση, με σοβαρό κίνδυνο όταν θα έρθει η ανάκαμψη να πρέπει να δαπανήσουν μεγαλύτερα ποσά και χρόνο σε νέες προσλήψεις.

Στον «πορτοκαλί» κόσμο οι εργαζόμενοι είναι τεχνολογικά καταρτισμένοι και δικτυωμένοι -το 85% των millennial- σε κοινότητες με άλλους εργαζόμενους. Σε περιόδους κρίσης οι επιχειρήσεις αυτές -σε αντίθεση με τις περισσότερες που μπαίνουν σε φάση επιβίωσης- «η ευελιξία και το επιχειρηματικό πνεύμα των εργαζομένων στον πορτοκαλί κόσμο επενδύει στην καινοτομία, στη δημιουργικότητα και δημιουργεί το δικό τους μέλλον.

Στον «πράσινο» κόσμο οι επιχειρήσεις έχουν μιαν ισχυρή κοινωνική συνείδηση συνυφασμένη με το brand name και ένα αίσθημα «πράσινης» ευθύνης. Οι εργαζόμενοι ταυτίζονται με το brand name της επιχείρησης επειδή αντικατοπτρίζει τις προσωπικές αξίες και αρχές τους.

Δέσμευση ταλέντων

Στο επίκεντρο της συζήτησης, ασφαλώς, ήταν η οικονομική κρίση και οι αλλαγές τόσο στο διεθνές όσο και στο ελληνικό περιβάλλον και ποιες οι επιπτώσεις τους στις οργανωτικές δομές και στις ποιοτικές απαιτήσεις σε ανθρώπινο δυναμικό. «Από το πόσο πρέπει να πληρώνουμε γι’ αυτή τη δουλειά περάσαμε στο πόσο πρέπει να μας κοστίζει. Και, αντί για κόστος μισθοδοσίας, αναφερόμαστε πια σε κόστος διαδικασιών» επεσήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Αμιράλης κατά την εισήγησή του. Προσδιόρισε δε τις τέσσερις προκλήσεις για τους οργανισμούς -και «όχι μόνο στη χώρα μας»- με τις εξής προτεραιότητες: πρώτη είναι η μείωση του κόστους. Ακολουθεί η διαχείριση του ρίσκου σε εποχή αβεβαιότητας, και η βελτίωση της απόδοσης (do more with less).

Ως πλέον σημαντική χαρακτήρισε, ωστόσο, την τετάρτη προτεραιότητα, που είναι η δέσμευση των ταλέντων που διαθέτει ένας οργανισμός. Αναφερόμενος δε στις κύριες αλλαγές, τις προσδιόρισε ως εξής: καθορισμός των πιο κρίσιμων ρόλων σε έναν οργανισμό. Προσδιορισμός των ανθρώπων-κλειδιά. Ενίσχυση των δια-τμηματικών συνεργειών. Εγκαθίδρυση μηχανισμών δέσμευσης και κινητοποίησης εργαζομένων. Ενίσχυση διοικητικών ικανοτήτων και «αβεβαιότητα».

Καλή επικοινωνία: το καταλληλότερο σύστημα διοίκησης

Σύμφωνα με ενδείξεις των γραφείων επιλογής στελεχών, «η αγορά εργασίας είναι για δεύτερη χρονιά πολύ πεσμένη. Ενώ αύξηση έχει σημειώσει το outplacement (επανατοποθέτηση). Oπως ανέφερε ο κ. Κωνσταντέλλος, «πολλά στελέχη σε όλα τα επίπεδα είναι εκτός αγοράς, ενώ τα γραφεία επιλογής και οι επιχειρήσεις λαμβάνουν απίστευτο όγκο βιογραφικών, ο οποίος δεν είναι εύκολα διαχειρίσιμος». Αναφερόμενος στα καταλληλότερα συστήματα διοίκησης ανθρωπίνου δυναμικού σε περιόδους κρίσης, ανέφερε την «πολύ καλή επικοινωνία».

Κι επειδή στην παρούσα κρίση βλέπουμε πράγματα που δεν τα έχουμε ξαναδεί –άρα δεν έχουμε την εμπειρία να τα αντιμετωπίσουμε– «δεν πρέπει να υποσχόμαστε πράγματα που ίσως δεν μπορέσουμε να υλοποιήσουμε.

Η ηγεσία πρέπει να είναι ενήμερη και να κρατάει την ψυχραιμία και την αισιοδοξία της. «Είναι μια εποχή που οι εταιρείες που έχουν αξίες πρέπει να τις στηρίζουν και να τις αναδεικνύουν σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον», κατέληξε ο κ. Κωνσταντέλλος.

σχολιο

Ειχα γραψει σε ανυποπτο χρονο , πως ενας εργασιοθεραπευθης στην Γαλλια , κερδιζει πολλες φορες περισσοτερα χρηματα απο ενα γιατρο , γιατι ο πρωτος παιρνει ενα-ενα τους ασθενεις , ενω ο δευτερος μπορει να εχει και 10 ταυτοχρονα ….

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: