Για μια πραγματικη Δημοκρατια

Αρχική » Ανθρωπινες σχεσεις » Τα χειρότερα… έρχονται

Τα χειρότερα… έρχονται

Kατηγορίες

greek dating Santorini Thera Ανθρωπινες σχεσεις Ανθρώπινες σχέσεις ΓΑΠ Γνωριμίες Γνωριμιες ΔΝΤ Ε.Ε Ελγίνεια Μάρμαρα Ελληνοτουρκικα Εργασια ΗΠΑ Θηρα ΙΝΚΑ ΚΚΕ Κινα ΛΑΟΣ ΝΔ Οικολογια Οικονομία ΣΥΡΙΖΑ Σαντορινη Σταθερό προβάδισμα ΠΑΣΟΚ στην πρόθεση ψήφου Τουρισμος Τουρκια Υγεια έρωτας αθλητισμος ανασκοπηση δημοσκοπησεων ανθρώπινες σχεσεις απασχοληση αποχη γνωριμίες στο διαδίκτυο γνωριμιες στο διαδικτυο γυναικεία σεξουαλικότητα δημοκρατια δημοσιευματα για αναλυση απο το διαδικτυο δημοσιευματα για αναλυση στο διαδικτυο δημοτικες εκλογες εκκλησια εκλογες επικαιροτητα επικαιρότητα ερωτας ερωτικές σχέσεις κοινωνια κομματα κρατος-εκκλησια κριση λαικη κυριαρχια λαϊκή κυριαρχία οικονομια παιδεια παναθηναικος παπανδρεου πασοκ ποδοσφαιρο πολιτικές εξελίξεις πολιτικες εξελιξεις πολιτικη πολιτικη επικαιροτητα πολιτικη κριση πολιτισμος πραγματική δημοκρατία πραγματικη δημοκρατια προσληψη προσφατη δημοσκοπηση σεξ σεξουαλικοτητα σεξουαλικότητα σχέσεις σχεσεις τρομοκρατια

Δημοφιλή κλικ

  • Κανένα
Ιουλίου 2010
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Ιον.   Αυγ. »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Με το… μάτι στραμμένο στην επόμενη ημέρα είναι καταναλωτές και έμποροι, γεγονός που κάνει τις εκπτώσεις του φετινού καλοκαιριού να θυμίζουν «επαρχιώτικο πανηγυράκι» παρά τις βαρυφορτωμένες βιτρίνες, τη μαγεία των χρωμάτων, την ανεξάντλητη ποικιλία των ειδών, προϊόντων κ.λπ.

Τα χειρότερα… έρχονται στο ΕΘΝΟΣ
η αγορα νεκρωνει

Εμποροι που στέκονται άπραγοι στην είσοδο του μαγαζιού τους και καταναλωτές που προσπερνούν με βήμα ταχύ χωρίς να περνούν το κατώφλι, σνομπάροντας τα ποσοστά που υπόσχονται κραυγαλέες εκπτώσεις άνω του 70%, διαισθάνονται, πληροφορούνται, φοβούνται πως οι επόμενοι μήνες, με το έμπα του φθινοπώρου και του χειμώνα, θα είναι κρίσιμοι.

Το άγριο τσεκούρωμα μισθών – συντάξεων από τη μία, η φοροεπιδρομή και η κρατική ακρίβεια από την άλλη θα γονατίσουν τα μικρομεσαία νοικοκυριά και τους συνταξιούχους.

Οι κουτσουρεμένοι μισθοί και τα… ψίχουλα των πάλαι ποτέ «δώρων» δεν πρόκειται να ζεστάνουν την αγορά που τη… ματώνουν ήδη 4 αγκάθια: Κρατική ακρίβεια (τιμολόγια ΔΕΚΟ), ΦΠΑ και κύματα φορολογίας (καύσιμα κ.λπ.). Ανύπαρκτη η πανάκριβη τραπεζική χρηματοδότηση.

«Φως» από δηλώσεις
Τον σημερινό σκούρο χάρτη της αγοράς και το πώς και γιατί θα μαυρίσει περισσότερο τους επόμενους μήνες «φωτίζουν» με δηλώσεις τους στο «Εθνος» τέσσερα ηγετικά στελέχη του εμποροβιομηχανικού, εμπορικού, βιοτεχνικού – επαγγελματικού και επιχειρηματικού κλάδου της οικονομίας.

Η επιδείνωση της κατάστασης στην αγορά πιστοποιείται και από τα στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίας, που μιλούν για πτώση κατά 7,3% των λιανικών πωλήσεων τον Μάιο.

Το στοιχείο αυτό δείχνει και την αύξηση των τιμών, καθώς τα έσοδα είναι μειωμένα λιγότερο απ’ ό,τι η κατανάλωση.

Ν. Σκορίνης (Γ.γ. ΓΣΕΒΕΕ)
Οι εκπτώσεις δεν καλύπτουν τις ζημιές του χρόνου

Η μεγάλη πτώση της ζήτησης όλους τους άλλους μήνες του έτους και η ζημιά που έχουν υποστεί οι επιχειρήσεις είναι προφανές πως δεν είναι δυνατόν να καλυφθεί από τα όποια έσοδα της περιόδου των εκπτώσεων. Και τα έσοδα αυτά δεν αναμένεται να πάνε περισσότερο καλά μια και δεκάδες κλάδοι θα σημειώσουν πραγματική πτώση πάνω από 30%. Η πτώση των τιμών στα προϊόντα και στις παρεχόμενες υπηρεσίες είναι ζητούμενο, όχι μόνο κατά την περίοδο των εκπτώσεων και προσφορών, αλλά καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Η κρατική ακρίβεια εξαιτίας ειδικών φόρων σε πολλά προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, οι επαναλαμβανόμενες αυξήσεις του ΦΠΑ και, ακόμα χειρότερα, το επόμενο βήμα, η μετάταξη από 11% σε 23% στο καθημερινό καλάθι των τροφίμων, μαζί με τις αυξήσεις σε τιμολόγια των ΔΕΚΟ κ.ά., θα πυροδοτήσουν, αντί να αμβλύνουν, τα προβλήματα του κόσμου και των επιχειρήσεων. Πολλοί επιχειρηματικοί κλάδοι θα συρρικνωθούν σημαντικά, αφού, όπως όλοι ακούμε από όλο και περισσότερες οικογένειες, ο προϋπολογισμός τους αντέχει μονάχα για το σούπερ μάρκετ, τα φροντιστήρια, το ενοίκιο ή το στεγαστικό δάνειο.

Συνεπώς η πτώση του τζίρου στις εκπτώσεις, ανεξάρτητα από το μέγεθός της, θα αποτυπώσει ανάγλυφα την κατάσταση της πραγματικής οικονομίας. Ακόμη κι αν δεν πάνε τόσο χάλια, αν και όλα δείχνουν πως θα είναι πολύ χειρότερα, δεν θα είναι το φιλί της ζωής, αλλά παράταση της αγωνίας για την επόμενη μέρα δεκάδων χιλιάδων επιχειρήσεων.

Κ. Μίχαλος (ΕΒΕΑ)
Μάχη της επιβίωσης και όχι του κέρδους

Παρά τις δελεαστικές εκπτώσεις και προσφορές στις οποίες προχώρησαν οι εμπορικές επιχειρήσεις, η πορεία των πωλήσεων, που καταγράφεται μέχρι σήμερα, δεν είναι αρκετή για να αναθερμάνει την αγορά.

Οι καταναλωτές παραμένουν συγκρατημένοι, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι προβαίνουν πρώτα σε έρευνα αγοράς και στη συνέχεια περιορίζουν τις αγορές τους στα απολύτως απαραίτητα. Η κίνηση παραμένει υποτονική τόσο στα συνοικιακά καταστήματα όσο και στις αλυσίδες και στα μεγάλα πολυκαταστήματα. Οι ελπίδες που είχαν εναποθέσει οι έμποροι για καλύτερους τζίρους στην περίοδο των θερινών εκπτώσεων, δυστυχώς, δεν επαληθεύονται. Την ίδια στιγμή, οι περικοπές, αλλά και το γενικότερο κλίμα αβεβαιότητας που κυριαρχεί επιδεινώνουν τις ήδη αρνητικές προβλέψεις για την πορεία της αγοράς.

Τα προβλήματα
Θα πρέπει να επισημανθεί, ωστόσο, ότι τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εμπορικές επιχειρήσεις δεν οφείλονται αποκλειστικά στην περιορισμένη κίνηση, εδώ και μήνες. Οι συνεχείς αυξήσεις στη φορολογία και οι αυξήσεις στον ΦΠΑ και στα τιμολόγια ΔΕΚΟ, αλλά κυρίως η ανύπαρκτη δανειοδότηση πιέζουν αφόρητα τις επιχειρήσεις και αποστραγγίζουν και τα τελευταία ίχνη ρευστότητας. Οι επιχειρήσεις παλεύουν πλέον όχι για το κέρδος, αλλά εξαντλούν και τα τελευταία αποθέματα ρευστότητας για να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους και να κρατήσουν ανοιχτή την επιχείρησή τους. Και αυτό είναι το πιο ανησυχητικό μήνυμα που λαμβάνουμε από τον εμπορικό κόσμο.

Β. Κορκίδης, Πρόεδρος της ΕΣΕΕ
Κρίσιμοι οι επόμενοι μήνες

Οι θερινές εκπτώσεις με την κάθετη πτώση του τζίρου είναι ανίσχυρες να δώσουν το… φιλί της ζωής σε 60.000 καταστήματα και εμπορικές επιχειρήσεις της χώρας που ήδη πνέουν τα… λοίσθια. Ουσιαστικά την περίοδο αυτή επιδεινώνεται η κατάστασή τους, καθώς από την αρχή του χρόνου οι πωλήσεις τους έχουν ήδη «βουλιάξει» πάνω από 30%.

Σίγουρα οι καταναλωτές είναι σήμερα πιο επιφυλακτικοί ως προς τις αγορές τους. Κυριαρχεί μία υποτονική και εσωστρεφής καταναλωτική συμπεριφορά που καταδεικνύει το γεγονός ότι δεν έχει ακόμη επανέλθει η πρότερη ψυχολογική κατάσταση στην αγορά.

Οι καταναλωτές προμηθεύονται τα απολύτως απαραίτητα, καταναλωτική συμπεριφορά που κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών ιδιαίτερα στις εκπτώσεις είχε «ξεχαστεί». Δεν είναι κάτι, πάντως, που δεν αναμέναμε ή δεν είχαμε επισημάνει τον προηγούμενο καιρό. Αυτό που προτείναμε εμείς ως ΕΣΕΕ στους Ελληνες καταναλωτές είναι, με δεδομένες τις πολύ χαμηλές τιμές, να προμηθευτούν τώρα μια σειρά από προϊόντα που θα τα χρειαστούν στις αρχές του φθινοπώρου και του χειμώνα.

Οι φετινές εκπτώσεις σήμαναν το «τέλος» της πιστωτικής κάρτας. Οι

περισσότεροι πελάτες επέλεξαν να πληρώσουν με μετρητά. Φυσικά αυτό δεν είναι ένα γεγονός που μας εκπλήσσει, είχε ήδη φανεί και τους μήνες πριν από την περίοδο των εκπτώσεων, αλλά και σε πολλές άλλες έρευνες της ΕΣΕΕ. Σταδιακά οι καταναλωτές θα προσαρμόζουν τις αγορές τους με το πραγματικό τους εισόδημα.

Εμείς προτείνουμε σε όλους τους συναδέλφους να υιοθετήσουν το σύνθημα: μια τιμή, χαμηλή τιμή. Οι επόμενοι μήνες θα είναι ιδιαίτερα κρίσιμοι για την οικονομία της χώρας και η δική μας στάση θα καθορίσει, κυρίως, τις μελλοντικές εξελίξεις. Θεωρώ ότι το ελληνικό εμπόριο έχει εξέλθει από πολλές φουρτούνες και θα αντιμετωπίσει με επιτυχία και την τρέχουσα κατάσταση.

Αντ. Μακρής, Εκτ. Αντιπροέδρος ΣΕΛΠΕ
Διστακτικοί πελάτες

Η πρώτη εικόνα των εκπτώσεων δείχνει ότι θα έχουμε μια υποχώρηση του τζίρου σε σχέση με τον περσινό από 10%-20% ανάλογα με την κατηγορία των προϊόντων. Εδώ όμως πρέπει να συνυπολογιστεί και το γεγονός ότι οι τελικές τιμές των αγαθών είναι πολύ χαμηλότερες από τις αντίστοιχες περσινές, που έχει σαν συνέπεια την πτώση του τζίρου των εταιρειών.

Στην περίοδο ύφεσης που διανύουμε, ο καταναλωτής είναι πιο διστακτικός, μετρά το διαθέσιμο εισόδημα και προγραμματίζει τις αγορές του περιορίζοντας τις παρορμητικές αγορές. Λόγω του ότι οι κάρτες σε μεγάλο ποσοστό είναι γεμάτες και χωρίς διαθέσιμο πλαφόν οι αγορές συνήθως γίνονται με μετρητά.

Αλλη αιτία που οι καταναλωτές ψωνίζουν τοις μετρητοίς είναι, όπως προαναφέραμε, λόγω της ανασφάλειας της επόμενης ημέρας καθώς θέλουν να ελέγχουν βάσει του εισοδήματός τους τα χρήματα που οφείλουν στο προσεχές διάστημα.

Ο Ελληνας καταναλωτής γνωρίζει και ανταμείβει με τις αγορές του τις σωστά συμπεριφερόμενες εταιρείες και τιμωρεί με την απουσία του τις υπόλοιπες. Η αγορά ακολουθεί την πορεία της ζωής, άρα ποτέ δεν πρόκειται να σβήσει κι οι άνθρωποι του λιανεμπορίου είναι φύσει και θέσει αισιόδοξοι άνθρωποι που προσπαθούν αενάως να βρουν τρόπους να προσελκύσουν τους καταναλωτές για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες τους. Είναι σε μια διαρκή εγρήγορση και πάντα βλέπουν το μέλλον με αισιοδοξία.

ΧΑΡ. ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ – ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΣΜΑ

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: