Για μια πραγματικη Δημοκρατια

Αρχική » Αφιερωμενο προσωπικα για σας κυριε Παπανδρεου ! » Ροβεσπιερος και Γαλλικη Επανασταση του 1789

Ροβεσπιερος και Γαλλικη Επανασταση του 1789

Blog: Ροβεσπιέρος, Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΗΣ 8ΗΣ ΘΕΡΜΙΔΟΡ: Ένα διαχρονικό κείμενο.

«…Kαι τι δεν έχουν κάνει για να καλλιεργήσουν τις διαστροφές ανάμεσά μας; Kι εμείς τι κάναμε εδώ και λίγο καιρό για να τους καταστρέψουμε; Tίποτα, γιατί σηκώνουν με αυθάδεια το κεφάλι και απειλούν ατιμώρητα την αρετή. Tίποτα, γιατί η κυβέρνηση οπισθοχώρησε μπροστά στις φατρίες, κι αυτές βρίσκουν προστάτες ανάμεσα στους εντολοδόχους της δημόσιας αρχής… Όμως, στην πορεία στην οποία βρισκόμαστε, το να σταματήσουμε πριν από το τέρμα ισοδυναμεί με το χαμό μας και εμείς ντροπιασμένοι οπισθοχωρήσαμε. Ενώ εσείς προστάξατε την τιμωρία μερικών καθαρμάτων, υπεύθυνων για όλα μας τα δεινά, αυτοί τολμούν να προβάλλουν αντίσταση στην εθνική Δικαιοσύνη και για χάρη τους θυσιάζονται τα πεπρωμένα της πατρίδας και της ανθρωπότητας. Aς περιμένουμε λοιπόν όλες τις μάστιγες που μπορούν να προκαλέσουν οι φατρίες που κινούνται ατιμώρητα. Στο μέσο τόσων φλογερών παθών, και σε μια τόσο εκτεταμένη επικράτεια, οι τύραννοι, που τα στρατεύματά τους τρέπονται σε φυγή, αλλά περιέργως ούτε αιχμαλωτίζονται ούτε εξοντώνονται, αποτραβιούνται για να σας αφήσουν να γίνετε λεία των εσωτερικών σας διαφωνιών που ανάβουν οι ίδιοι, και μιας στρατιάς από εγκληματίες πράκτορες, που εσείς δεν μπορείτε ούτε καν να τους αντιληφθείτε…»
«…Λαέ, να θυμάσαι ότι όταν μέσα στην Δημοκρατία δεν βασιλεύει η Δικαιοσύνη με απόλυτη μάλιστα εξουσία και όταν αυτή η λέξη δεν σημαίνει την αγάπη για την ισότητα και την πατρίδα, τότε η λευτεριά είναι κακή έννοια. Λαέ, εσύ που σε φοβούνται, σε κολακεύουν και σε περιφρονούν, εσύ, αναγνωρισμένε κυρίαρχε, που σε μεταχειρίζονται πάντα σαν σκλάβο, να θυμάσαι ότι παντού όπου δεν βασιλεύει η Δικαιοσύνη, βασιλεύουν τα πάθη των αξιωματούχων, και τότε ο λαός δεν άλλαξε τα πεπρωμένα του, αλλά τις αλυσίδες του! Nα θυμάσαι ότι μέσα στους κόλπους σου υπάρχει ένας συνασπισμός απατεώνων, που αγωνίζεται ενάντια στη δημόσια αρετή, που έχει περισσότερη επιρροή στις υποθέσεις σου από εσένα τον ίδιο, που σε φοβάται και σε κολακεύει χοντρικά, αλλά συνάμα και σε προγράφει λιανικά στο πρόσωπο του κάθε καλού πολίτη».
«Nα θυμάσαι ότι οι εχθροί σου, όχι μόνο δεν θυσιάζουν αυτή τη φούχτα των απατεώνων για την ευτυχία σου, αλλά επιδιώκουν να θυσιάσουν εσένα για τη φούχτα των απατεώνων, που είναι υπεύθυνοι για όλα τα δεινά, όπως είναι και τα μοναδικά εμπόδια για τη δημόσια ευημερία. Nα ξέρεις ότι κάθε άνθρωπος που θα ξεσηκωθεί για να υπερασπιστεί τη δημόσια αρετή και ηθική, θα καταβληθεί από τους εξευτελισμούς και θα προγραφεί από τους απατεώνες. Nα ξέρεις ότι κάθε φίλος της λευτεριάς θα βρίσκεται πάντα ανάμεσα σε ένα καθήκον και σε μια συκοφαντία, να θυμάσαι ότι αυτοί που δεν θα μπορούν να κατηγορηθούν για προδοσία, θα κατηγορηθούν για φιλοδοξία, να θυμάσαι ότι η επίδραση της χρηστότητας και των ηθικών αρχών θα συγκρίνεται με την δύναμη της τυραννίας και τη βιαιότητα των παρατάξεων, να θυμάσαι ότι η εμπιστοσύνη και η εκτίμησή σου θα είναι τίτλοι προγραφής για όλους τους φίλους σου, να θυμάσαι ότι οι κραυγές του καταπιεσμένου πατριωτισμού θα χαρακτηρίζονται κραυγές εξέγερσης και ότι εφόσον δεν θα τολμούν να επιτεθούν σε σένα μαζικά, θα σε προγράφουν λιανικά στο πρόσωπο όλων των καλών πολιτών, μέχρις ότου οι φιλόδοξοι να οργανώσουν την τυραννία τους».
«Aυτή είναι η εξουσία των τυράννων που εξοπλίζονται εναντίον μας, αυτή είναι η επίδραση του συνασπισμού τους πάνω σε όλους τους διεφθαρμένους ανθρώπους, που είναι πάντα έτοιμοι να τους υπηρετήσουν. Έτσι λοιπόν, τα καθάρματα μάς επιβάλλουν το νόμο της προδοσίας του λαού, γιατί αλλιώς θα χαρακτηριζόμασταν δικτάτορες. Θα προσυπογράψουμε τον νόμο; Όχι: θα υπερασπιστούμε τον λαό, με αντάλλαγμα την εκτίμησή του. Aς οδηγηθούν αυτοί στο ικρίωμα από τον δρόμο του εγκλήματος, κι εμείς από τον δρόμο της αρετής».

Αναρτήθηκε από BLOG PRESS στις 1:34 μ.μ.


2 Σχόλια

  1. Το διαβασμα ενος επαναστατικου κειμενου 200 και πλεον χρονια αργοτερα , απαιτει μια προσεκτικοτερη διερευνηση των κινητρων και της δυναμικης του λογου . Ετσι ο Ροβεσπιερος , καθοριζοντας την ταυτιση του τρομου με την ακαμπη δικαιοσυνη, εχει απολυτα δικαιο , γεγονος που επιβεβαιωνεται ιστορικα, απο την εκτελεση του , απο τους πρωην συναγωνιστες του , οι οποιοι ,
    απο τρομο και μονο για την συγκεντρωση εξουσιων που διαφαινοτανε στο προσωπο του , τον εσφαξαν σαν σκυλι μεσα στην εθνοσυνελευση ….
    Ειναι δυστυχως το μοιραιο τιμημα της πολιτικης ασταθειας , της τυφλης βιας που γινεται ο δημιος της λογικης σε καθε επαναστατικη διαδικασια οπως πχ στο πολιτικ μπιρο της σοβιετικης ενωσης αργοτερα .
    Τελος ο σοφος λογος του Ζυστ , καθοριζει τα δικιωματα και τις υποχρεωσεις του ενεργου πολιτη στην δημοκρατικη διαδικασια για την δικαιωση της Λαικης Κυριαρχιας , οχι σαν κεκτημενο, αλλα καθημεριν ζητουμενο μεσα απο την ενεργο δραση

  2. Ο/Η Antioxos λέει:

    Γιατί κρύβεις τις βασικές αρχές των τρομοκρατών Ιακωβίνων που όταν κατέλαβαν την εξουσία με τα όπλα τη διατήρησαν μέσω σφαγών των αντιφρονούντων; Πείτε την αλήθεια επιτέλους για την Δημοκρατία! Δεν διαφέρει σε τίποτα με τα ολοκληρωτικά καθεστώτα. Επιβάλλεται μέσω της σφαγής και συντηρείται μέσω νομικής τρομοκρατίας. Αντί να σου πάρει το κεφάλι σου χώνει 2-3 πρόστιμα και είσαι τελειωμένος..

    Οι βασικές αρχές της Δημοκρατίας των Ιακωβίνων συνοψίζονται στα παρακάτω λεγόμενα των δύο κορυφαίων ηγετών της.

    «Ο τρόμος δεν είναι τίποτα άλλο παρά η άμεση, αυστηρή, άκαμπτη δικαιοσύνη: είναι επομένως μια εκπόρευση της Αρετής»

    Ροβεσπιέρος, Λόγος της 5ης Φεβρουαρίου 1974

    «Πρέπει να τιμωρήσετε όχι μόνο τους προδότες, αλλά ακόμα και τους αδιάφορους. Πρέπει να τιμωρήσετε οποιονδήποτε είναι παθητικός στη Δημοκρατία και δεν κάνει τίποτα γι’ αυτήν. Διότι, εφ’ όσον ο Γαλλικός λαός εκδήλωσε τη θέλησή του, οτιδήποτε είναι αντίθετο είναι εκτός του κυρίαρχου. Ότι είναι εκτός του κυρίαρχου είναι εχθρός»!

    Σαιν Ζυστ, Λόγος της 25ης Φεβρουαρίου 1794

Αφήστε απάντηση στον/στην Παναγιωτης Κανελλοπουλος Ακύρωση απάντησης